Tidnings prenumeration- KING
Denna kampanj inleder med meningen ”King är den enda renodlade
modetidningen i Sverige som riktar sig mot män! Tidningen hjälper dig att hålla
koll på de senaste modetrenderna och hur man på bästa sätt kombinerar dem.”
Här förstorar dem budskap av att det är den enda, the one and only, modetidningen för män. Det finns inget annat alternativ och om man vill hålla koll på det senaste och givetvis vill många göra det.
Här förstorar dem budskap av att det är den enda, the one and only, modetidningen för män. Det finns inget annat alternativ och om man vill hålla koll på det senaste och givetvis vill många göra det.
KING använder sig i detta exempel av Mads Mikkelsen på framsidan
av tidningen.
Detta skapar auktoritetsprincipen/gillandeprincipen. Vi vill göra som Mads Mikkelsen, vi vill vara
Mads Mikkelsen, vi tror på Mads Mikkelsen! Hur kommer det säg att vi känner
såhär? Jo, Mads Mikkelsen har en titel. Han är en välkänd person hos många,
vilket gör att vi känner ett förtroende gentemot honom. Vi litar kort sagt på
vad han står för.
Upplägget i tidningen är densamma i varje upplaga. Det gör
att en trogen läsare känner igen sig och kan med säkerhet lita på att tidningen
levererar något bra som fångar just den personens intresse.
Detta enligt förpliktelseprincipen.
Lowballing- Ifall
man köper några nummer av KING följer det en tillsvidareprenumeration, detta är
något som en försäljare inte vill upplysa kunderna om från början eftersom det
är en ”negativ” faktor som kan göra att kunderna anser att det är en
ansträngning för dem att när man väl inte vill ha tidningen längre måste man
själv ringa och avboka den.
Carl Åback, Johanna Eggers,
Ellinor Svensson
No comments:
Post a Comment