Sunday 19 January 2014


I reklamfilmen så gör de reklam för en träningsmaskin som ska
 hjälpa dig att komma i form bara du använder den 5 minuter om
 dagen. I filmen visas en del för och efter bilder på personer som
 har testat maskinen och förändringarna är stora. Personerna är glada
 och när de flesta tänker på träning så blir man dyster för att man inte 
orkar men personerna på filmen gör övningarna med ett leende och det 
ser inte jobbigt ut.

Brist:  500 kr rabatt så länge lagret räcker
Auktoritet: De visar före och efterbilder vilket ger oss känslan
 att de är kunniga och att produkten verkligen fungerar
Gillade principen: vi gillar att de är trevliga och att det finns erbjudande 
men framförallt att de visar förändringarna i videon, vem vill inte ha den
 kroppen liksom så lätt? Och det är även jätte positivt att de hela tiden är glada.
Samsynsprincipen: de visar fler personer som har använt produkten, både före 
och efter bilder vilket visar att det fungerar och att många använder det och därför
 bör jag också göra det. 

Nicole Pettersson och Marcus Ingemansson E2C

No comments:

Post a Comment