Friday 20 December 2013

Tidnings prenumeration- KING

Denna kampanj inleder med meningen ”King är den enda renodlade modetidningen i Sverige som riktar sig mot män! Tidningen hjälper dig att hålla koll på de senaste modetrenderna och hur man på bästa sätt kombinerar dem.”
Här förstorar dem budskap av att det är den enda, the one and only, modetidningen för män. Det finns inget annat alternativ och om man vill hålla koll på det senaste och givetvis vill många göra det.
KING använder sig i detta exempel av Mads Mikkelsen på framsidan av tidningen.
Detta skapar auktoritetsprincipen/gillandeprincipen.  Vi vill göra som Mads Mikkelsen, vi vill vara Mads Mikkelsen, vi tror på Mads Mikkelsen! Hur kommer det säg att vi känner såhär? Jo, Mads Mikkelsen har en titel. Han är en välkänd person hos många, vilket gör att vi känner ett förtroende gentemot honom. Vi litar kort sagt på vad han står för.
Upplägget i tidningen är densamma i varje upplaga. Det gör att en trogen läsare känner igen sig och kan med säkerhet lita på att tidningen levererar något bra som fångar just den personens intresse. 
Detta enligt förpliktelseprincipen.
Lowballing- Ifall man köper några nummer av KING följer det en tillsvidareprenumeration, detta är något som en försäljare inte vill upplysa kunderna om från början eftersom det är en ”negativ” faktor som kan göra att kunderna anser att det är en ansträngning för dem att när man väl inte vill ha tidningen längre måste man själv ringa och avboka den.




 Carl Åback, Johanna Eggers, Ellinor Svensson

No comments:

Post a Comment